Діагностичний ремонт
У більшості випадків причину несправності обладнання фахівці можуть з'ясувати в процесі діагностики без закупівлі запасних частин. Однак бувають такі несправності (плаваючі), коли обладнання то працює, то не працює, або з множинними пошкодженнями блоків. У таких особливих випадках без закупівлі деталей та блоків не обійтися.
Іноді буває, що після заміни деталі виявляється інший неробочий та дорогий блок. В такому випадку вирішується питання про доцільність ремонту. В основному, такі особливі випадки зустрічаються при ремонті ноутбуків, блоків безперебійного живлення та стабілізаторів напруги.
Коли замовники стикаються з подібними діагностичними ремонтами, то найчастіше необхідність оплачувати вартість деталей та роботу майстрів викликає подив: «Як і за що? Адже немає ж кінцевого результату — обладнання не відремонтовано!» З точки зору сервісних фахівців — акт діагностики, його висновки, виявлення неполадки та оцінка вартості ремонту — це і є результату, на підставі якого приймається рішення про подальші дії. Може виявитися, що завершення ремонту буде не рентабельним. Остаточним результатом такого діагностичного ремонту буде акт списання обладнання.
Чому необхідно оплачувати діагностичний ремонт?
Для проведення діагностики складних несправностей необхідна висока кваліфікація майстра. Це роботи проводять найкращі фахівці, на діагностику складних несправностей потрібно багато часу. Якщо складні діагностичні ремонти майстри будуть робити тільки своїм коштом, то у них не залишиться час для заробляння елементарного «гігієнічного» мінімуму. Уже зараз є тенденція до того, що багато електронщиків найвищого рівня кваліфікації змінили рід діяльності та перекваліфікувалися в програмістів, електромонтажників та навіть сантехніків. Багато сервісних центрів або закрилися, або працюють на рівні блокової заміни.
Робота по відношенню «замовник — виконавець» в більшості сервісних центрів будується на чесних та довірливих стосунках. У майстрів своєї справи немає мети продавати «повітря», запасні частини або роботу, що не робилася. Зазвичай обсяги обладнання, що надходить в ремонт, перевищують виробничі можливості сервісних майстерень. Ви й самі в цьому не раз переконувалися, як правило, в хороший сервіс завжди є черга. Причому це стосується і ремонту автомобілів, і побутової техніки, і промислового обладнання.